DAG 5

24 april 2014 - Monterey, California, Verenigde Staten

Zo daar zijn we weer. Vandaag kwamen we erachter dat we een extra dagje langs hwy1 hebben.is dat ff lekker. Kunnen we nog veel meer bekijken. En dat hebben we zeker gedaan. Om 9.45 zijn we gaan rijden en als eerste stond San Simeon op de route. We zouden daar zeeolifanten gaan bekijken. Onderweg zagen we een bord dat er net iets voorbij San Simeon, een grote kolonie zou liggen. En idd, wat veel en lief en leuk. En wat genieten we van deze kustroute. Na elke bocht is het ....Ow , aahhh ....wow zo schitterend. De ene plek is nog mooier dan de andere. We genieten met volle teugen. Een eindje verder op de route komen we ook nog zeehonden met jongen tegen. Weer zo leuk... En geloof het of niet we kwamen zelfs ZEBRA'S in het wild tegen. Het moet niet gekker worden. Bij het plaatsje Big Sur zijn we een mini hike gaan doen. We hebben zo'n 1,5uur gewandeld langs de Big Sur river en over een campground.(camping).

Ons volgende stadje is Carmel-by-Sea. Van dit stadje is Clint Eastwood burgermeester geweest. Hier hebben we de tomtom uitgezet en gerritje-gerritje ingezet. Wat hebben we hier gelachen in de auto. De tomtom gaf aan dat we een bepaalde weg in moesten. En ook de auto voor ons en achter ons. Het was een smal straatje war halverwegen op hield. Op dat punt moesten we onze gerritje-gerritje inetten. Gerard S, lag languit door de auto om Gerard R te begelijden in zijn achteruit. O.o. we lagen in een deuk.Maar dankzij gerritje-gerritje is het gelukt om de stad uit te komen. De volgende stad is Montery. Daar gaan we overnachten .We stopten bij een motel en vroegen naar de prijs van een kamer. €89,00 voor een kamer. Dat vonden we duur en zeiden we kijken wel verder., toen vroeg ze wat voor prijs wil je dan. Ik(diana) zei €60,00. Toen zij ze dat het voor 70 kon. En we zeiden weer dat we ergens anders gingen kijken en liepen naar de auto. Toen we weg wilde rijden kwam ze naar ons toe gelopen, en zei dat we hem voor 60 mochten hebben. En dat deden we. Het is tot nu toe de mooiste en schoonste die we hebben gehad. Na ons te hebben opgefrist zijn we in de oude haven lekker gaan eten. Heerlijk clam chowder en mix vis grill gegeten. nog even een bak koffie en dan VOL GAS naar het motel.

Morgen een korte reisdag ongeveer 2 uurtjes rijden en dan zijn we in San Francisco.

1. Dinie:
    24 april 2014
    Leuk om te lezen, veel plezier nog.