DAG 14/15

4 mei 2014 - Dordrecht, Nederland

D-day.
Lekker uitgeslapen en voor de laatste keer naar Denny's voor een grand slam slugger.
De Denny's ligt naast de outlet dus na het eten nog ff de outlet in. We hoeven pas tussen 1 en 2 op het vliegveld te zijn, die ligt ook naast de outlet.
Alles liep voorspoedig en precies op tijd gingen we boarden. Lekker. Toen iedereen aan boord was kregen we de melding dat het 10 min later werd. Na 10 minuten werd het een half uur. O, o, dat wordt erg krap met maar 1 uur overstap tijd. Toen kwam de melding dat het nog langer ging duren. En dat ze aan het kijken waren voor een overnachting in Mineapolis. Want alle hotels in Vegas zaten vol in verband met evenementen. Uit eindelijk gingen we ruim anderhalf uur later de lucht in. Met de mededeling dat ze nog steeds niets wisten over hoe of wat. Na 1 uur vliegen kwam het verlossende woord, het vliegtuig naar Amsterdam werd vast gehouden. Anders moesten ze voor 37 mensen hotels gaan regelen. Het hield wel in dat de mensen van het andere vliegtuig ook vertraging hadden. Maar die hoefde gelukkig niet met 35 graden in het vliegtuig te zitten z ook als wij. Ze kregen het water niet aangesleept. Toen we landen moesten wij als eerste uit het vliegtuig, van gate 2 naar gate 4. Gelukkig naast elkaar. Dus vliegtuig uit en vliegtuig in. 2 minuten waren we in Mineapolis. Maar we hadden onze overstap, dat was het belangrijkste. Riemen vast en gaan. We hadden ook behoorlijk honger, na het ontbijt hadden we niets meer gegeten. Het was inmiddels al 8 uur in de avond. Na een uurtje kregen we eten. Na het eten een slaappil en onder zeil. Na een redelijke nachtrust kregen we ontbijt, broodje, banaan en jus orange. In Nederland is het dan rond 12 uur. Om half 2 zijn we geland. Uiteindelijk is dat maar een half uur later dan oorspronkelijke tijd. Koffers ophalen en dan lekker naar huis.
Dus niet. Het liep weer anders. Toen we bij de bagage band stonden heb ik gebeld naar valet parking. Ze konden de auto brengen. Om een lang verhaal kort te maken, ze waren de autosleutels kwijt. Of we toevallig reserve sleutels hadden. Gelukkig wel. In iedergeval na ruim een uur hadden we eindelijk de auto. En inmiddels waren de sleutels ook terecht. Morgen worden we gebeld door het bedrijf, we hebben aangegeven dat we ons geld terug willen. Denk je makkelijk valet parking, met de trein waren we nog sneller geweest.
Ondanks wat trubbels hier en daar, ook daar hebben we om gelachen, hebben we weer een TOP vakantie gehad. Heel veel moois gezien