DAG 4

23 april 2014 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Vandaag waren we weer vroeg op. We gaan beginnen met de route van LA naar San Francisco. Ook wel de hyw1 genoemd. Het schijnt de mooiste route van de States te zijn. Om 9 uur zijn we vertrokken. Onze eerste stop was Santa Barbara. Het  is dat ze engels praten daar. Als ze spaans praten dan had het ook Spanje kunnen zijn. Heel veel mooie witte kerkjes, en heel bijzonder was het gemeentehuis. Deze was in Moorse stijl. We zijn hier een kleine 2 uurtjes geweest. En natuurlijk hebben we daar niet alleen gewandeld.We hebben ook heerlijk geluncht. De lekkerste sandwiches die er zijn.

Maar laten we verder gaan rijden. We vervolgden onze weg. Dit keer stond de navigatie op Moro Bay. Onze overnachtings plaats. Maar voor we daar waren zijn we nog ergens langs de route gestopt bij een state beach. Een openbaar strand. Gerard S, wilde graag de oceaan voelen.Toen we bij het strand kwamen vlogen er allemaal pelikanen over. De bruine pelikaan. Hij is iets kleiner dan de witte. Prachtig om te zien . En ze vlogen vlak boven ons. Maar genoeg gezien we gaan weer verder. We rijden een mooie route soms pal aan zee via de cliff, en het andere moment door bergen en dalen. De reis gaat voorspoedig. Om 5 uur zijn we in Moro Bay. Daar ligt voor het dorp een giga grote rots van lava gesteente. Moro Rock. Hier verblijven en broeden veel vogels. In het water rond de rots is de kans heel groot om zeeleeuwen en zeeotters te zien. Die laatste hebben we inderdaad gezien. Heel grappig die beesten hoe ze spelen met elkaar. Het waaide wel ontzettend daar. Het water beukte zo hard op de rots. Dat was een heel spectaculair gezicht, hoe de golven tegen de rotsen sloegen.

Morgen belooft weer een mooie rit te worden, het mooiste gedeelte schijnt nog te komen. Eerst naar een vissers dorpje waar je volgens veel informatiesites zeeolifanten kan zien. En als de reis voorspoedig verloopt, willen we ook nog met een boot walvissen gaan spotten.Het weer moet het ook toelaten natuurlijk. Enadan bereiken we aan het eind van de dag San Francisco.