DAG7

26 april 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Zo vandaag de laatste dag SFO. We hebben veel op het programma staan. Maar eerst even ergens een hapje gaan eten. Al snel kwamen we een leuk ontbijt tentje tegen. Heerlijke pancakes en frenchtoast gegeten. Zo en nu echt op weg. Als eerste naar Aspery/Hyde en naar een park met uitzicht over de stad.De huizen die je hier ziet zijn in victoriaanse stijl, en in deze wijk is de flowerpower tijd ontstaan. Dit is hier overal nog terug te vinden. Heel appart en kleurrijk. Ook zie je in deze wijk heel veel hippies.

Hierna gingen we door naar Chinatown, zo bijzonder dat hier bijna niemand engels spreekt.Alles is chinees. Hier hebben wat straten door gelopen en de gelukskoekjes fabriek bezocht. Dit is de enige fabriek waar ze deze koekjes met de hand maken. Na de koekjes zijn we naar de cabeltrammuseum gegaan. Wat is dat toch leuk.om die trammetjes te zien. Na dit bezoek zijn we met de bus richting de werven gegaan om een bakje koffie met iets lekkers te gaan eten. Het is inmiddels 4uur. Na de koffie zijn we naar het opstappunt van de kabel tram gelopen. Daar liep het niet zo vlot.Na bijna 1,5 uur in de rij te hebben gestaan konden we eindelijk mee.De rit duurde ongeveer een half uuren eindigde bij fishermanswharf pier 39. Dit is een pier met heel veel winkeltjes en eettentjes. In de haven liggen ook vlotten met zeeleeuwen , dit ziet er ook heel gezellig uit. Het stinkt wel van deze beesten. Nu hoefden we alleen nog maar naar Lombardstreet, een klein stijl weggentje met haarspeltbochten. Heel leuk om te zien. Eindelijk alles gezien wat we wilde zien. Alcatras stond er ook op, helaas toch te weinig tijd en dan moet je keuzens gaan maken. Rest ons alleen nog maar een hapje te gaan eten. We zijn weer naar applebee's geweest. Riet en Diana aan een vissenkom vol met magarita. Ze genoten ervan. Het eten was weer voortreffelijk en de toetsjes ook.. Om kwart voor 9 naar de tram en een kwartier later op de metro. Nog even dan kunnen we naar bed. ? Na een minuut of 20 een hoop herrie bij ons in de wagon van de metro. Gaan er toch 2 tegen elkaar, plotseling staat met een klap de metro stil. Iemand aan de noodren getrokken. Nog staan die 2 hard tegen hard te schelden , totdat er 1 uithaald en ze liggen te rollen in de metro.Bijna iedereen in rep en roer, Riet wilde er ook gelijk heen om de hond van die ene man te redden, ze vond het zo zielig voor die hond. Het was ook heel zielig voor dat beestje hoe zijn baasje werd aangevallen. En zo snel als het begon was het ook over. Maar de metro reed nog steeds niet, er werd omgefoepen dat voor ieder zijn veiligheid iedereen de metro moest verlaten. En dan sta je daar , wat nu, wat is er toch allemaal aan de hand. Overal zwaailichten. Dit kan toch niet om die ruzie zijn. En inderdaad het bleek toeval. Op het moment dat de 2 begonnen te vechten, was van de metro op de baan ernaast de bovenleiding gebroken. Deze stond op een kleine 50 meter van de onze , maar alle lijnen lagen plat. We konden alleen maar afwachten wat er nu verder ging gebeuren. Naast ons stond een man een taxi te bellen en we vroegen of hij er voor ons ook 1 kon bellen. Hij zei geen probleem maar momenteel was er geen taxi vrij, maar zodra er 1 vrij was kwam er 1. Maar ze hadden maar 1 taxi gestuurd, en die man wilde die aan ons afstaan. Maar wat een toeval die man moest precies zijn waar wij ook moesten te zijn. Dus met 5 man in de taxi. Wij met zijn vieren op de achterbank. We hebben zo gelachen in die taxi . Al met al hadden we weinig tot niets vertraging. O ja en die taxi mochten we niet betalen, die man wilde afreken en wilde niets horen om de rekenig te delen. Ik heb toen maar wat fooi aan de taxidriver gegeven.

Het was een leuk , vermoeiende dag met een onververwachtse afloop.

Morgen weer vroeg uit de veren op naar Yosemitepark.

1. Mary en Rene:
    28 april 2014
    hahahahahaha!!
    Spanning en sensatie in het wilde wesen!
    Cable car is SF is gaaf he??